Poznańskie zakłady Zielarskie Herbapol S.A. w II edycji Projektu Konsorcjum Marki Poznań!

made in poznan logoZ przyjemnością informujemy, że Herbapol Poznań bierze udział w kolejnej już  edycji projektu Konsorcjum Marki Poznań.

Konsorcjum Marki Poznań powstało jako element stworzonej w 2009 roku Strategii Promocji Miasta Poznania. Jest to jedyna w Polsce platforma trwałej współpracy marketingowej pomiędzy miastem, a partnerami komercyjnymi. Należące do niego marki tworzą biznesową wizytówkę miasta, wykorzystując ścisły związek swojego know-how z poznańską tradycją skuteczności.

Projekt wyrasta na przekonaniu, że miasto jest tym, czym są jego marki i ludzie, którzy je tworzą. Potencjał miasta, jego charakter i tożsamość budują najlepsze poznańskie marki, które funkcjonują na terenie Metropolii Poznań. Potencjał wizerunkowy stanowią marki pod którymi kryją się zarówno najbardziej rzetelne poznańskie firmy, wyjątkowe wydarzenia społeczne, projekty kulturalno - artystyczne i sportowe oraz ludzie dla których Poznań stanowił szkołę życia.

Misją Konsorcjum Marki Poznań jest budowanie coraz bogatszej oferty dla poznaniaków, tworzenie synergii wizerunkowej między markami i Miastem oraz działanie na rzecz przyciągania i rozwijania kapitału ludzkiego Miasta – mówi Ryszard Grobelny, Prezydent Miasta Poznania.

Konsorcjum Marki Poznań zostało zainaugurowane jesienią 2011 r. Do pierwszej edycji projektu przystąpiło 21 najsilniejszych firm działających na terenie Metropolii Poznań (m.in. Allegro, Apart, Bridgestone, GlaxoSmithKline, Herbapol Poznań, Lisner, MAN, Nivea, Solaris). Razem z firmami przez 1,5 roku udało się zrealizować kilka ciekawych i medialnych projektów: wystawa Kod Miasta, uruchomienie pierwszego elektrycznego autobusu, Lodowy Plac Zabaw, kampanię Poznań daje pracę i Allerogal.

II edycja Projektu Konsorcjum Marki Poznań rozpoczęła się pod koniec lata 2013 roku. Herbapol Poznań znalazł się na liście wśród 39 przedsiębiorstw z 11 branż, między innymi wspólnie z firmami takimi jak Volkswagen, który w Poznaniu posiada jedną z większych fabryk w Europie, Solaris, którego autobusy można zobaczyć na całym świecie, Lech Poznań – jednym z bardziej rozpoznawalnych klubów piłkarskich w Polsce, czy Grupa Allegro, która obecnie zarządza 75 serwisami w 17 krajach na 3 kontynentach. Celem nadrzędnym projektu jest osiągnięcie synergii wizerunkowej między markami a Miastem.

Konsorcjum Marki Poznań to nie tylko znak „Made in Poznań” ale również dwa inne, nowe projekty: „Inspired by Poznań” oraz „Poznań Pozitive”. Pierwszy z nich ma promować wydarzenia kulturalne, które odbywają się w Poznaniu. Projekt ma też pomóc w stworzeniu artystom przestrzeni do spotkań i działań artystycznych. Z kolei „Poznan Pozitive” skierowany jest do młodych, zdolnych oraz zaangażowanych społecznie poznaniaków.

Spotkanie Rady Marek Konsorcjum Marki Poznań

Dnia 25 października 2013r. w centrum kreatywności, designu i biznesu Concordia Design przy ul. Zwierzynieckiej odbyło się pierwsze spotkanie  Rady Marek KMP. Wzięło w nim udział 28 spośród 39 firm należących do konsorcjum, m.in. oczywiście Herbapol Poznań.

Celem pierwszego spotkania Rady Marek było wzajemne poznanie się marek (każda z firm przygotowała prezentację multimedialną, która charakteryzowała daną markę) oraz wypracowanie propozycji nowych projektów do realizacji w najbliższym czasie.

Przedstawiciele marek zostali podzieleni na kilka mniejszych grup, w których wspólnie pracowali nad nowymi pomysłami i inicjatywami. Po głosowaniu okazało się, że marki są najbardziej zainteresowane projektami wykorzystującymi nowe technologie (mobilny przewodnik i mobilne urządzenia na lotnisku) skierowanymi na zewnątrz, poświęconymi promocji Miasta jako jednego silnego ośrodka, a także działaniami wewnętrznymi, które mogą przyczynić się do zacieśnienia relacji między firmami, np. platforma wymiany doświadczeń między markami.

II edycja projektu Konsorcjum Marki Poznań potrwa do końca 2015 roku. Obecnie trwają prace nad wypracowaniem wspólnych projektów, które niebawem będą realizowane.

Znane są już przedsiębiorstwa, które wezmą udział w projekcie realizowanym wspólnie z Miastem. Udział w drugiej edycji Konsorcjum Marki Poznań weźmie 39 marek związanych z Poznaniem, reprezentujących 11 różnych branż. Celem nadrzędnym projektu jest osiągnięcie synergii wizerunkowej między markami a Miastem.  

Konsorcjum Marki Poznań powstało jako element stworzonej w 2009 roku Strategii Promocji Miasta Poznania. Jest to jedyna w Polsce platforma trwałej współpracy marketingowej pomiędzy miastem, a partnerami komercyjnymi. Należące do niego marki tworzą biznesową wizytówkę miasta, wykorzystując ścisły związek swojego know-how z poznańską tradycją skuteczności. W drugiej edycji projektu udział wezmą marki podkreślające swój związek z Miastem. Decyzję o podjęciu z nimi współpracy podjęła specjalnie powołana Rada Ekspertów – gremium niezależnych ekspertów z zakresu marketingu, kultury, innowacji czy sportu. Kryteriami decydującymi o podjęciu współpracy z markami były m.in. ich rozpoznawalność i reputacja wśród grup docelowych na terenie Poznania i okolic. – Unikalność i wyjątkowość projektu bazuje na wymianie korzyści wizerunkowych zarówno Miasta jak i Marek – wyjaśnia Grzegorz Kiszluk, członek Rady Ekspertów.